tiistai 22. syyskuuta 2015

Lahjakauden avaus - virkatut lasinaluset

Kesä tuntuu olevan nyt virallisesti takanapäin kylmien aamujen myötä, joten mieli suuntaa jo kohti talvea. Olen aina melko hyvissä ajoin liikkeellä joululahjojen kanssa - niin tänäkin vuonna! Olen ajatellut tehdä ja hankkia lahjoja aina sitä mukaan, kun saan hyvän idean tai inspiraation.


Kaikki eivät lasinalusia juurikaan käytä, mutta pari ystävääni kattavat ne aina pöytään käydessämme kylässä, joten ajattelin lahjoa juuri näitä ystäviäni lasinalusilla tänä vuonna heidän lempiväreissään :)



Nämä on tehty kahdella melko perusohjeella, mallia voi ottaa vaikka täältä. Vihreissä lasinalusissa lankana on Novitan Kartano (kaksinkertainen) ja turkooseissa Madame Tricoten Almina (myös kaksinkertainen). Koukuksi valikoitu testin jälkeen 2.5 - näin lasinalusista tuli mukavan napakoita.



Nämä ovat niin näppäriä ja nopeita tehdä, että näitä valmistuu syksyn kuluessa varmasti lisää.

1 kommentti:

  1. Minä olen päässyt vasta siihen pisteeseen, että olen suunnitellut, minkälaisia käsitöitä teen kenellekin joululahjaksi. :D Mutta ostettuja lahjoja olen hankkinut jo vinon pinon, eilen tilasin Luukaksen ihka ensimmäisen joululahjan!

    VastaaPoista